چگونه با اسید لوله فاضلاب را باز کنیم

چگونه با اسید لوله فاضلاب را باز کنیم

گرفتگی فاضلاب  میتواند یکی از معضلات مشکل ساز برای هر خانه ای باشد در مقالات قبلی دلایل گرفتگی فاضلاب را ذکر کردیم و راهکارهای رفع گرفتگی با مواد طبیعی را بر شمردیم اما گاهی گرفتگی خیلی بیشتر از حد تصور است و با مواد طبیعی قابل رفع نیست. با کمک دستگاه هایی که امروزه در بازار موجود هستند از جمله دستگاه نشت یاب آب، می توانید محل دقیق شکستگی و نشتی لوله را تشخص دهید.

در اینجا باید به مواد قوی تر روی آورد باز کردن فاضلاب با اسید یکی از راهکار های موجود اما خطرناک است.

شرکت لوله بازکنی اصفهان اماده انجام کلیه خدمات لوله بازکنی در سراسر شبانه روز می باشد.

 اسید سولفوریک پاک کننده فاضلاب:

اسید سولفوریک بهترین پاک کننده فاضلاب است. اسید سولفوریک به سرعت  کاغذ، پارچه کهنه، نوار بهداشتی، ضایعات مواد غذایی و تمام مواد آلی را می خورد. یخ را ذوب می کند و گریس را مایع می کند. اما توجه داشته باشید از اسید سولفوریک برای لوله های فولادی ضد زنگ، آلومینیوم کروم یا فولاد گالوانیزه استفاده نکنید.

استفاده از آن برای لوله های پلاستیکی بی خطر است.

استفاده از اسید سولفوریک بسیار ساده است و در عرض یک ساعت، و معمولاً در عرض چند ثانیه اگر فاضلاب به طور کامل مسدود نشده باشد، باز می شود. اسید سولفوریک به طور طبیعی وجود دارد و برای باز کردن   فاضلاب ایمن است، زیرا در مسیر خود در لوله رقیق می شود.

اسید سولفوریک قوی 98٪ است، و قوی ترین اسید موجود است و 2 درصد باقی مانده را آب تشکیل می دهد. اسید سولفوریک 98 درصد بسیار خورنده است، بنابراین هنگام استفاده از آن بسیار احتیاط کنید. بهتر است هنگام دست زدن به آن از دستکش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و ترجیحاً عینک ایمنی و روپوش آزمایشگاهی استفاده شود .

استفاده از اسید سولفوریک به عنوان پاک کننده فاضلاب

برای تهویه مناسب، تمام پنجرههای حمام ، سرویس بهداشتی یا آشپزخانه را که باید در آن از اسید استفاده شود را باز کنید. هنگام کار با اسید سولفوریک از تجهیزات حفاظتی مناسب استفاده کنید. قبل از استفاده از اسید برگ اطلاعات ایمنی  آن را بخوانید .

برای گرفتگی های خفیف جایی که آب هنوز از آن عبور می کند، اما به آرامی  آرام آرام حدود 200 میلی لیتر اسید سولفوریک را در لوله فاضلاب بریزید. پس از حدود 10 ثانیه، شیر آب را کمی باز کنید. اگر گرفتگی هنوز از بین نرفته است، میتوانید آب را ببندید و بگذارید مدت طولانیتری اسید در لوله ها بماند و یا مقداری اسید سولفوریک دیگر برای تسریع فرآیند اضافه کنید. معمولاً 200 میلی لیتر میتواند هرگونه گرفتگی را تخلیه کند.

پس از رفع گرفتگی لوله ها را با آب فراوان بشویید تا باقیمانده اسید سولفوریک پاک شود.

برای گرفتگی شدید، 500 میلی لیتر (بطری نیم لیتر) اسید سولفوریک را به آرامی داخل فاضلاب بریزید، و اجازه دهید یک ساعت بماند و سپس با استفاده از آب، باز شدن لوله ها را را آزمایش کنید. اگر گرفتگی برطرف نشده است، 250 میلی لیتر یا 500 میلی لیتر اسید سولفوریک دیگر در لوله بریزید و بگذارید یک ساعت دیگر بماند. اگر گرفتگی ادامه داشت، کم کم به افزودن اسید سولفوریک ادامه دهید. حتی با گرفتگی شدید، اسید سولفوریک باید بتواند آنها را در عرض 15 دقیقه از بین ببرد. پس از رفع گرفتگیحتما لوله ها و فضای اطراف آن را با آب بشویید.

لوله بازکنی شبانه روزی اصفهان اماده انجام کلیه خدمات فاضلاب در تمامی ساعات روز و شب می باشد برای تماس با ما کلیک کنید.

نکات و احتیاطات عمومی هنگام استفاده از اسید سولفوریک:

توصیه نمی شود که اسید سولفوریک را مستقیماً به آب اضافه کنید زیرا در فرآیند مخلوط شدن می تواند باعث  پاشیده شدن آب شود.

با این حال، خبر خوب این است که افزودن اسید به آب بیخطرتر از افزودن آب به اسید است، بنابراین اگر برای استفاده در کاسه توالت یا سینک پر از آب باشد، تا حدودی بیخطر است اما اگر میتوانید آب سینک یا توالت را خالی کنید. معمولاً وقتی اسید به آرامی اضافه می شود، فقط کمی دود و پاشش بسیار خفیف رخ می دهد. اگر اسیدی به پوست شما رسید، فوراً آن قسمت را با آب بشویید. هنگام کار با  اسید سولفوریک، همیشه یک منبع آب جاری در نزدیکی خود داشته باشید.

ترکیب آب و اسید سولفوریک یک واکنش گرمازا ایجاد می کند. سیالات به طور قابل توجهی گرم می شوند، بنابراین مطمئن شوید که در یک زمان مقدار زیادی  اسید اضافه نکنید زیرا ممکن است باعث ذوب شدن لوله ها شود.

هیدروکسید سدیم پاک کننده فاضلاب

هیدروکسید سدیم وقتی با آب ترکیب می شود و صابون می سازد با چربی ها و گریس ها واکنش نشان می دهد. این یک پایه قوی است و برای باز کردن لوله های فاضلاب مسدود شده موثر است.

سدیم هیدروکسید به طور طبیعی وجود دارد و برای استفاده در لوله های فاضلاب ایمن است زیرا در مسیر خود در لوله های رقیق می شود.

اگرچه این ماده به اندازه اسید سولفوریک موثر نیست، اما استفاده از آن ایمن تر و راحت تر است. اگر هیدروکسید سدیم خشک روی پوست بریزد، نمی سوزد مگر اینکه مقدار کمی رطوبت به آن برسد. در این صورت فقط فورا پوست خود را با آب بشویید و سوختگی کمتر خواهد شد.

از هیدروکسید سدیم در لوله های آلومینیوم کروم،برنج یا فولاد گالوانیزه استفاده نکنید.

استفاده از هیدروکسید سدیم به عنوان پاک کننده فاضلاب:

هنگام کار با هیدروکسید سدیم،  تجهیزات حفاظتی مناسب استفاده کنید. قبل از استفاده از آن لیبل اطلاعات ایمنی  آن را بخوانید.

مقدار هیدروکسید م,رد نیاز بستگی به شدت گرفتگی دارد. بهتر است هر بار کمی هیدروکسید سدیم به را به لوله های گرفته اضافه کنید و از آب برای حل کردن آن در لولهکشی استفاده کنید. اگر گرفتگی شدید نیست، باید ظرف چند ثانیه پس از اعمال آن داخل لوله ها با آب جاری، گرفتگی ها را باز کند. اگر گرفتگی شدید باشد، هیدروکسید سدیم باید در  آب حل شود و حداقل یک ساعت بماند و اگر گرفتگی به اندازه کافی سریع پاک نشود، مقداری بیشتر اضافه شود. اگر از سدیم هیدروکسید کافی استفاده نشود یا گرفتگی بسیار شدید باشد، گاهی اوقات ممکن است یک شب یا چند روز طول بکشد تا گرفتگی برطرف شود.

تعیین مقدار هیدروکسید برای استفاده دشوار است. معمولاً اگر لوله های فاضلاب خیلی مسدود نباشد، حدود 1/2 گرم کافی است. فاضلاب که به شدت گرفتگی دارد ممکن است تا 2 گرم یا بیشتر نیاز داشته باشد.

نکات و احتیاطات هنگام استفاده از هیدروکسید به عنوان پاک کننده تخلیه

هیدروکسید سدیم هنگامی که با آب مخلوط می شود یک واکنش گرمازا ایجاد می کند. مقدار زیادی هیدروکسید را یکباره اضافه نکنید زیرا حرارت زیاد باعث جوشیدن آب یا آب شدن لوله های پلاستیکی می شود. به هیچ آبی که در آن شیره هیدروکسید وجود دارد دست نزنید، زیرا به شدت برای پوست

خورنده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *